European Seafood ExhibitionW dniach 23-25 kwietnia br. w Brukseli ponad 1600 wystawców z 70 krajów prezentowało swoją ofertę podczas European Seafood Exhibition, największych na świecie i najbardziej prestiżowych targach ryb i owoców morza. Wśród nich jako jedna z niewielu polskich firm, (było ich zaledwie 9),  po raz kolejny, wystawiała się firma ABRAMCZYK z Bydgoszczy.

W dniach 23-25 kwietnia br. w Brukseli ponad 1600 wystawców z 70 krajów prezentowało swoją ofertę podczas European Seafood Exhibition, największych na świecie i najbardziej prestiżowych targach ryb i owoców morza. Wśród nich jako jedna z niewielu polskich firm, (było ich zaledwie 9), po raz kolejny, wystawiała się firma ABRAMCZYK z Bydgoszczy.

Nie tylko prezentowaliśmy tam naszą ofertę eksportową, mówi Piotr Kośmicki – Dyrektor Marketingu, ale staraliśmy się odkryć i ocenić nowe produkty i trendy w branży pod kątem polskiego rynku. Jednym z ciekawych spostrzeżeń, potwierdzających naszą strategię, jest znaczący udział produktów mrożonych wśród ogółu produktów oferowanych na światowych rynkach. Warto wspomnieć, że rodzinna firma ABRAMCZYK jest największym producentem mrożonych ryb i owoców morza w Polsce. Taka forma produkcji i sprzedaży ryb i owoców morza gwarantuje zachowanie ich walorów smakowych podczas ich drogi z bardzo dalekich miejsc połowów (nawet kilka tysięcy kilometrów) do sklepów w Polsce.

To były bardzo pracowite dni - mówi Wiceprezes, Czesław Abramczyk – wieloletni szef importu – nasi handlowcy przeprowadzili podczas targów około 250 spotkań i rozmów handlowych z przedstawicielami firm z całego świata. Nasze stoisko praktycznie pękało w szwach. Firma ABRAMCZYK, działając od ponad 20 lat i wystawiając się w Brukseli już po raz 13 jest bardzo dobrze znana, i co najważniejsze, ceniona w branży. Przyczyniają się do tego także częste, międzynarodowe podróże Pana Czesława w poszukiwaniu najlepszych produktów dla polskich konsumentów.

Również nasz dział eksportu nie może narzekać – stwierdza Michał Abramczyk, Dyrektor Handlowy, przedstawiciel drugiego pokolenia w rodzinnej firmie. Z naszym partnerem handlowym z Dubaju podpisaliśmy właśnie kontrakt na dostawy naszych produktów do tak odległych krajów jak Australia i Nowa Zelandia.
Sfinalizowaliśmy też porozumienie, umożliwiające rozszerzenie naszego asortymentu w sieci hipermarketów działającej we Francji.

Podsumowując targi, Piotr Kośmicki zauważa: szkoda, że podczas tak ważnych targów Polska nie ma swojego pawilonu, tak jak wiele innych, znacznie mniejszych od nas państw. Przez to nasz kraj, położony przecież nad morzem, nie jest postrzegany jako interesujący rynek z dużym potencjałem połowowym, hodowlanym, przetwórczym i handlowym. Tracą na tym nie tylko polskie firmy, ale też nasi konsumenci.

 

European Seafood Exhibition - zespół firmy ABRAMCZYK

Udział w targach w roli wystawcy to kosztowne przedsięwzięcie - ale tylko w ten sposób, podtrzymując branżowe relacje,
można zapewnić konsumentom najlepszy produkt w przystępnej cenie.
Na zdjęciu zespół firmy ABRAMCZYK.

 

European Seafood Exhibition - zespół firmy ABRAMCZYK

Bogactwo i różnorodność – to jedna z największych zalet oferty ryb i owoców morza,
zapewniająca niezwykłość kulinarnych doznań. A do tego cały szereg walorów zdrowotnych.

 

European Seafood Exhibition - zespół firmy ABRAMCZYK

Podczas targów oferowano także szeroką gamę przetworów rybnych i dań gotowych.
To ciągle rozwijająca się gałąź branży rybnej, która w Polsce, niestety, rozwija nieco wolniej.

 

European Seafood Exhibition - zespół firmy ABRAMCZYK

Tak było przez wszystkie dni targów. Mnóstwo gości i szereg ciekawych rozmów handlowych.
Personel wielu stoisk z zazdrością spoglądał na ruch przy stoisku bydgoskiej firmy.

 

European Seafood Exhibition - zespół firmy ABRAMCZYK

Z powodu braku polskiego pawilonu, a dzięki stałej współpracy z Alaska Seafood w zakresie dostaw do Polski doskonałego,
dzikiego łososia alaskańskiego, stoisko targowe firmy ABRAMCZYK mieściło się w obszarze pawilonu USA.

 

European Seafood Exhibition - zespół firmy ABRAMCZYK

Skorupiaki różnych gatunków stanowią największą część oferty owoców morza.
Również w Polsce rośnie zainteresowanie tą grupą produktów, zwłaszcza krewetkami black tiger,
które firma ABRAMCZYK oferuje pakowane metodą dar fresh,
gwarantującą najwyższą jakość tego produktu na polskim rynku.